fredag 19. november 2010

La meg derfor slippe...

Jeg betaler min skatt med glede – når den kommer trengende til gode – og på tiltak som kommer fellesskapet til nytte!

La meg derfor slippe å være vitne til at skattepenger brukes…..
- På utbytte til spekulanter – fremfor på konkrete tiltak direkte ovenfor de som trenger fellesskapets hjelp og støtte – og på tiltak som kommer fellesskapet til gode
- På konsulenter og konsulenttjenester - til flere milliarder kroner - som har bidratt til å skape det kaoset som vi er vitne til i virksomheter som NSB, NAV, helseforetakene mv – og økt privatiseringer
- På lederlønninger som i størrelse er hinsides hva andre lønnsmottakere og befolkningsgrupper får
- På å skape ulikheter, og et klassesamfunn – et for rike og høyt utdannede – og et annet for de med midlere og lavere inntekter og formuer – dvs fremskynding av fattigdom og underklasser
- På milliarder i form av kontingent til EU gjennom EØS-avtalen
- På privatisering av fellesskapets virksomheter, verdier og midler til dumpingpriser
- På partier/ partistøtte som fremmer fagforeningsknusing og knusing av arbeidstakernes faglige rettigheter – og på å demontere velferdssamfunnet
- På partier som vil forgjelde framtidens skattebetalere gjennom ordninger med offentlig samarbeid – dvs dyrekjøpte avbetalingssystemer – og systemer som skjuler stor statsgjeld!
- På anbud og kjøp av innleid arbeidskraft – som fremmer sosial dumping, undergraving av faglige rettigheter – og fordyrer offentlig sektor
- På kriger som er i strid med folkeretten og fremskyndet på falskt grunnlag
- På politikk som fremmer brudd på menneskerettigheter, og på ordninger på overvåking som strider mot personvernet
- På å overføre demokratisk styring, kontroll og revisjon fra folkevalgte over til mer eller mindre lukkede rom (privatisering av makt)
- Osv osv osv

La meg slippe å se slik høyre-/ EU-politikk – for det er ikke det jeg ønsker at mine skattepenger skal brukes. Jeg vil ha kvalitative gode tjenester, og trygge arbeidsforhold, i folkets og samfunnets interesser. Kort og godt; Høyrepolitikk er ikke svaret på arbeidstakernes, unge, eldre og trygdede, samt fremtidens utfordringer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar